Summa sidvisningar

torsdag 4 augusti 2011

I väntans tider !

Hejsan !

Inget är som väntans tider - den går väldigt sakta när man väntar & vad kan man göra då ?
Jo , man skriver lite i bloggen & uppdaterar för sina vänner vad som hänt *ler*

Vad väntar jag på då ?
Jo att klockan ska bli 12:55 så vi kan sätta oss i bilen & åka mot Roma & till veterinären med Ozzy *Gos & mys* - fast nu dissar han mig totalt !
Han har troligen blivit jagad av grannens katt - den på andra sidan åkern & blivit biten i svansen ,hade igår kväll en böld som han gnagt sönder i natt & det är varblandat blod *Ogillar*
Kan nästan slå vad om att det blir delvis rakad svans,tratt & Antibiotika - igen !
Känner att det är skönt att jag har semester då eftersom han inte kommer att få vara ute & då behöver både sällskap & underhållning inne .

Annars så rullar semestern på - lite väl fort bara *Hmm*
Men jag har fått en hel del gjort & även "bara varit" & tagit det lugnt .
förra helgen så var jag dock tvungen att inhandla nya gummistövlar - skyfallet vi hade gav drygt 100 mm & de som känner oss & huset vet vad det innebär - vatten i källaren *suckar* ca 25 cm denna gång .

Vi har även haft matgäster & grillat ,till & med saffranspannkaka med grädde & min hemgjorda salmbärssylt  *Mmmm*
Det var igår kväll & nästan så att jag ännu är mätt *ha ha*

Men det bästa är nog att det inte alls är långt kvar tills bästaste vännen kommer till ön & gissa om vi ska göra ön osäker på våra roadtrips * skrattar *
Vi har några "måsten" som vi alltid gör - för att vi vill ,men det blir även spontana saker ,i år tänkte jag vi skulle ta en tur till Stånga - finns en där som odlar pelargoner *ler*

J har varit i Dalarna 1 vecka & kom hem nöjd & belåten ,han gillar verkligen att vara där - vem gör inte det *ler igen*
M han jobbar på & trivs - även om det blir långa dagar . 

Har säkert hänt mycket mer ,men inget vettigt som jag kommer på nu *Gammal & grå* börjar jag nog bli *ler*

Nej , dags att få i sig det sista kaffet ,ta fram & med tratten & sen försöka få in Ozzy i buren .

Ha det bäst & var rädda om varandra ♥ 



2 kommentarer:

  1. Du har rätt... det finns en nackdel med semestern och det är att den går för fort och tar slut. Men än finns den och då gäller det att njuta.
    Hoppas Ozzy klarar sig bra. Du får väl skämma bort honom lite extra.
    Ha det gott och ta hand om dig...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli så roligt att ses igen , längtar o tycker dagarna går sakta ;) Kram kram

    SvaraRadera