Summa sidvisningar

tisdag 7 juni 2011

Värmebölja & slagsmål med okänd katt !

Gokväll !

Ska försöka vara duktig & uppdatera bloggen lite oftare så det inte glöms bort en massa .

Just nu är det fotboll på tv & Ch kollar på det & tydligen gjorde Zlatan mål & alla jublar !

Värmen ja , visst gillar jag sol & värme,men nu räcker det & det behövs regn !
Tror även bönderna vill ha regn nu .
Dessutom tycker jag synd om djuren ,märks bara på våra kissar - de är nästan apatiska i värmen & vaknar till liv & blir aktiva först på kvällen .
I torsdags kväll kom Linus hem & hade fått storstryk av vad vi tror är någon katt på vandring ,ingen av de närmsta grannarnas är det iaf .
Han har mist 2 klor på ena bakbenet,har sår på flera ställen i huvudet & har haltat rejält stackarn .
som tur är så har han kvicknat till & såren håller på att läka .

Idag var det så dags för sista personalmötet & det skulle vi ha på Klintberget i Klintehamn ,vi fick en pastasallad ,fralla & drycken var Julmust/Ramlösa naturell *ha ha* det fick bli julmust !

När jag får en stund över från allt annat jag pysslar med så har jag ett hemligt projekt på gång *hi hi*
Det är lite trix,pyssel & beräkningar - men jag är övertygad om att det blir alldeles perfekt när det blir klart -tänker inte berätta vad det är utan bara att det är en blivande present till en väldigt kär vän som snart fyller år & då hon brukar kika in här så får det vara hemligt tills vidare *ler*
Sorry Christa ♥

Vid tillfälle - när tid,lust,intresse & ork inträffar samtidigt ska jag engagera mig mer i att få fason på bloggen !
Så tills vidare är den så här .

I morgon är det så dags för tandläkaren igen ,tror jag vet vad han ska göra ,men det känns helt ok att gå dit iaf !
Igår fick jag alla fjolårspelargonier omplanterade & utplacerade ,det som är kvar är sticklingarna som behöver stå till sig lite .
Blir lagom att plantera om dem när Penseérna har gjort sitt .
Igår var dessutom snabeldraken här hemma hungrig - han ville äta ute & då fick jag stora verandan fri från Almfröer & resterna av Brudspirean .
Tänkte jag ska försöka mig på en bild även idag & sen är det bara sova kvar så att jag kan få mata snabeldraken på jobbet direkt i morgonbitti *Ogillar* eller ska jag skriva *Gillar mindre*








                                             Kram till den som vill ha ♥ var rädda om varandra ♥
                                                                    

3 kommentarer:

  1. Å din filur vad är det nu du har för hemlis :) hihihi nu blir jag ju nyfiken. Fina bilder på kissarna

    SvaraRadera
  2. Kramar om också så klart :)

    SvaraRadera
  3. Jag tar gärna en kram - kan aldrig få för många ;-)
    Ska följa med här mari - men jag måste klura ut hur jag lägger till som följare o hur man länkar - mitt barnbarn hjälper mig ibland men nu är han på Sweden Rock så jag finns här även om du bara kan se mig i svars-rutan
    kram :-)

    SvaraRadera