Summa sidvisningar

fredag 24 juni 2011

Invasion av turister ,slagsmål,twitter ,drömmar & midsommarafton !

Hejsan !

Ja,nu har det gått några dagar igen & det är lika bra att uppdatera innan minnet sviker allt för mycket *ler*

Ja, vi kan börja med jobbet igår & den invasion av midsommarfirare/turister som kom till ön -båtarna gick fulla hit & pga av vädret så blev såklart alla båtar mer lr mindre försenade - det blåste upp till 18m/s & iaf de som åkte "småbåtarna" blev sjuka & kräktes på alla möjliga & omöjliga ställen *Urrrk*
Förseningen innebar även att jag skulle behövt klona mig ,antingen kom jag inte åt någonstans ,lr så behövde jag vara på flera ställen samtidigt .
Behöver inte säga att jag var glad när arbetsdagen var slut *Ha ha*
Innan vi åkte hem jag & M så var vi in på Maxi & handlade,bl a färskpotatis till idag *Mums*

Väl hemma så har Linus än en gång varit i slagsmål & hade diverse sår/skador ,det största såret är detta
Kan inte annat än att säga Ajjj !!!







Ja ,så blev det då midsommar i år igen & då brukar jag plocka en stor bukett med bla Blåklint i !

Min midsommarbukett !








Så var det det här med drömmar & då citerar jag från Christas blogg :

Funderar också en del vad drömmar är till för? Är det för att inge förhoppningar eller för att krossas?? Svår fråga men ibland har jag djupa funderingar :)) och i regel hittar jag sällan svar på dessa frågor.Men jag vet att jag har en dröm som jag kämpar för och hoppas på men gång på gång krossas den och jag kommer ner på jorden igen.Men jag reser mig igen och fortsätter kämpa för mitt mål.

Ja , det är så man måste göra ,Resa sig & fortsätta - vad det än är för drömmar *ler*

Twitter , ännu ett forum på nätet & jag har länge varit nyfiken på det & idag slog jag till *skratt*
Har ägnat många ,många minuter & en hel del klurande,trixande & testande - skam den som ger sig *ha ha*
Så visste jag att man skulle kunna länka därifrån till Fb & tack vara en gammal klasskompis på fb som jag fått kontakt med igen så lyckas jag *hi hi*
Om du läser detta Jerry - så tack än en gång - hade nog slitit mitt gråa hår ännu annars !

Så blev det en del pysslande i trädgården oxå idag & vad gör jag då om inte fotar *skratt*


















Vi åt en enkel men väldigt god middag & till efterrätt några timmar senare blev det jordgubbar & grädde *Mums*



Nu ikväll är det tv & en skål med ostkrokar som gäller *Mumsigt*


Ha det bäst & var rädda om varandra ♥

 ♥ Kram till den som vill ha ♥


2 kommentarer:

  1. Jag läser... (;-) Skönt att inte håret blev gråare...hehehe kram!

    SvaraRadera
  2. Drömmar..........- jag tror dom skapas av oss för att vi vill något att se fram emot - något att kämpa för - ibland blir det bara inte så..........kanske valde vi fel väg - fel människa - fel färg.......fel dag ;-)
    Ja du - där blev jag filosofisk så här i sena nattetimman - det får jag sluta o gå i lådan i stället /kram gisela

    SvaraRadera