Summa sidvisningar

lördag 11 juni 2011

Födelsedagsbarn,frivilliga måsten & lagom väder en lördag !

Hejsan !

Ja , idag känner jag 3 st som fyller år ,men den som står mig allra kärast är min bästa vän sen 5 år - Christa ,så efter att jag fått i mig lite kaffe & katterna fått sin frukost så ringde jag henne & stämde upp i en skönsång *fniss*
Tror iaf att du blev glad vännen *ler*
Vädret var alldeles lagom & de hade t om hotat med regnskurar *glad* men tjii fick jag !

Som alltid så finns det "måste göras " ,jag började med att starta den 1:a maskinen för att sen vattna ALLA blommor inne & det var välbehövligt ,vissa så torra så vattnet rann rätt igenom ,medans andra sög i sig allt vad de kunde .
Har även strukit allt som skulle bli skrynkelfritt ,hade dessutom en STOR hög med rena kläder - som var mina egna att ta hand om & så var det en massa övrigt som skulle in i linneskåpen .
Nu i skrivande stund är nog tumlaren klar ,men det får vara .

Mellan varven så blev det såklart både kaffepauser & lite datortid,har även rensat ogräs i rabatterna ,för hur torrt det än är så växer det där nedrans ogräset !
Dessa måsten har jag gjort alldeles frivilligt & i min egen takt !
Har även suttit en stund vid symaskinen *gillar*

Större delen av dagen har varit mulen & det har varit sååå skönt !
Ska eg inte klaga på värmen ,men den har ju varit tropisk & av den värmen blir man orkeslös ,även missekatterna har varit igång nästan hela dagen .
Ozzy är en stolt jägare - om han får säga det själv *ler*
Igår kom han hem med något som en gång i tiden nog var en fågelunge - numera mumifierad *ler*
Tidigare i veckan kom han hem stolt & visade upp sin "fångst" - en stare som han lekte med tills det knappt fanns nåt kvar av den .            





Stortrivs med min nya frisyr & färgen - men det var väldigt ovant att se sig själv i spegeln i morse *skratt*
Tack än en gång Christer !

Till middag idag blev det grillad Kalkon & Kycklingfilé ,potatis & Beasås *Mums*
Kom just på att vi glömt efterrätten - Vattenmelon som jag nu ska avnjuta *Mmmmm*


Tills vi "ses" nästa gång så får ni ha det allra bäst !

Kramar till er alla mina vänner  ♥ ♥

3 kommentarer:

  1. jag måste säga att du är så snygg! Det är skönt när man kan få lov att fräscha till sig o inte som jag - för det mesta gå o likna en loppistant ;-)
    skickar en godnatt kram
    gisela

    SvaraRadera
  2. Klart jag blev glad :) det var den bästa sången på hela dagen och det värmde i hjärteroten. Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Du passar superbra i din nya look, riktigt läckert!
    Visst får man längta efter annat väder än sol och värme! Alla väder behövs och därför får man önska regn också! :)
    Just nu önskar jag en massa regn här hemma. Det är så torrt och alla fröer är nere på lott. Så regn, ja tack!
    Nu önskar jag förresten en sak till och det är att den här kommentaren kommer iväg som den ska till skillnad mot den igår!
    Kram Mie

    SvaraRadera