Summa sidvisningar

lördag 13 oktober 2012

Gott & blandat om tiden som gått !

Hej på er alla !

Ja, har inte bloggat sen i midsomras *skäms på mig*
Men ibland  finns helt enkelt varken lust eller tid - ibland heller inte orken .
Men jag ska försöka bättra mig !

Vädermässigt så tror jag sommaren tog semester i år ,inte många soliga & varma dagar ,däremot så var vecka 33 bäst både vädermässigt & för själen .
Ni som känner mig vet nog vad jag pratar om - när bästaste Christa kommer till ön & attan så roligt vi hade .
Vi åkte nästan överallt på ön - från Hoburgen till Fårö, vi åkte på västra sidan , vi åkte på östra sidan & vi gjorde Visby osäkert mer än en gång vill jag lova - det är sånt man får ta fram nu i höstrusket & minnas .

Men innan hon kom så hann Ozzy få urinsten så det blev akut-tid hos vet , mer om katterna kan du läsa i gotlandskatter  ♥

Det händer saker hela tiden & överallt - vissa saker engagerar mer - men sånt har ni nog läst om i tidningarna/media .

I september vann jag biljetter till en Bergmansafari på Fårö - är ingen Bergman-nörd - men safarin var ändå intressant & husn vi åkt förbi flera gånger fick en annan innebörd helt plötsligt .

Vi har snart bott här i 1 år & än kan jag komma på mig själv med hur bra vi har det här - särskilt nu när det börjar bli kallt ,eller när man kommer upp på morgnarna & slipper frysa , eller vilken livskvalitet det är att få sätta sig ute i trädgården & det är helt , alldeles tyst ute - då njuter & kopplar jag av ,att jag dessutom har närmare till jobbet är oxå ett plus  *gillar*
Tar väl lite tid att städa - men det kan jag leva med - så det så !
Dessutom så har jag en varm tvättstuga & det är inte illa att kunna vara barfota & ha t-shirt på sig där när det är full snöstorm ute .

Ja, jobbet då - det går sin gilla gång , det enda jag inte gillar nu är de tidiga morgnarna ,är mer än lovligt trött & att behöva ge sig ut & iväg i höstrusket blir värre för varje år - kanske börjar bli gammal *ha ha*
Många är de gånger jag önskar att jag kunnat krypa ner under täcket & somna om .

Annars så snurrar väl ekorrhjulet på som vanligt - ibland en aningens för fort för att jag ska kunna njuta & ibland på tok för sakta .

Har säkert missat en hel del - antingen skriver jag senare eller oxå så har ni missat det *ler*


Nu ska jag se vad jag kan hitta för bilder att dela med mig av *kopplar in den externa & bläddrar*


En ganska vanlig syn i somras - regn !


Jag & bästaste vännen Christa avnjuter varsin pizza på strandpromenaden *Mmm*

2 st nya tassar - ett Y på nedersta för Yoshi ♥

Nedanför Hoburgsgubben 

Denna väska har bästa Christa sytt till mig - med mina pälsklingar på ♥

Raukar vid Lickershamn 

Jag poserar vid Fårö fyr - underbar miljö !

Christer har plockat dessa - intogs smörstekta *Mmmm*

Hammars på Fårö 

Nya träskor inköpta på Klinte-marknad 

9 September  på väg mot inre hamnen

Förberedelser för fiber här hemma 


Tills vi ses nästa gång får ni ha det bäst & var rädda om varandra ♥



1 kommentar:

  1. Ja sommaren kunde varit bättre men vi hade ju iaf fint väder v 33 :-) De minnena plockar jag fram ofta, allt roligt vi hittade på *ler* Kram

    SvaraRadera