Summa sidvisningar

onsdag 15 juni 2011

Teknikens alla under -På gott & ont !



Hejsan !

Var på väg redan igår att skriva - som vanligt så tröt orken & så kom det annat emellan .

Ni vet ju de flesta av er att jag nyligen börjat blogga här istället pga att jag inte kom in på min förra - vit sida hur jag än gjorde *suckar*
Hade ju mina båda bloggar där ,bestämde mig för att maila & fråga vad som var fel & jag fick svar redan nästa dag *Hoppsan*
Felet berodde på mig själv *Ha ha*
Webbläsaren jag använder ( Mozilla Firefox ) har ett tillägg som heter Adblock Plus & det gör att man slipper all nedrans reklam på alla sidor - jag skulle avaktivera det & vips så funkar den gamla bloggen igen !
Men jag fortsätter här med den "dagliga" & har skaparbloggen kvar på aliasmumfy.blogg.se/skapande

Annat teknikstrul råkade jag ut för idag *Grrr*
Skulle göra en undersökning på lassis ( Lasarettet här i Visby) där jag skulle vara fastande dessutom ,skulle vara där kl 10 & när jag kommer så kan de inte ta betalt - den funktionen funkade inte ,sätter mig & väntar & får snart veta att de är ca 30 min sena - jag som redan håller på att hungra ihjäl & mackorna i väskan ropar på mig *skratt*
När den "stunden gått så får jag veta att apparaten som ska användas inte kan skicka iväg bilder så de inväntar tekniker *Suckar igen*
Så ,när kl var 11 fick jag komma in & var klar strax före kl 12 .
det första jag gjorde när jag satt mig i bilen var att greppa första mackan - gissa om det var gott !
Var  inom Willys innan jag styrde bilen hemåt & sen blev det kaffe & Rabarberpaj - allt för att komma i fas med vad jag inte fått i mig under morgonen/em & vem säger nej till god paj ?
Inte jag *ler*
Ja, resten av em höll jag mest på ute i sakta mak med att pyssla & plocka med mina krukor & urnor ,fick även 2 st Pelargonier planterade - jo jag hade sådan tur på loppisen jag stog på så att jag fick dem av min granne där *hi hi *  Tack Marie W !

Nu är det kväller & dags att ladda för en ny arbetsdag i morgon & sen är det bara fredag kvar  innan det är helg igen .

Nästa vecka börjar sommarschemat att gälla & då blir det skift på jobbet - på gott & ont .
Men det är då det !

Ha det bäst & var rädda om varandra ♥ Kram på er ♥


Linus har än en gång varit i slagsmål & denna gång var det vänster framben som fick såren - både på fram & baksida så att han inte ville stödja på benet igår & mest låg & sov eller ville bli gosad med ♥ ♥
Men idag är det mycket bättre för han går riktigt bra nu






                                                          

1 kommentar:

  1. det är riktiga vildkatter du har ;-) haha - men söta är dom!
    Jag pyslar oxå med mina krukor - det är underbart - nu är det helg - hoppas du kan njuta o mysa sådär rigtigt gott
    kram min vän
    gisela

    SvaraRadera