Summa sidvisningar

fredag 1 juli 2011

Tandläkare,slagsmål,regn & ny månad - igen !

Hejsan !

Nu är jag här igen - ännu en vecka har gått & flera är de gånger jag tänkt uppdatera lite *ler*

Vad har då hänt ?
Till att börja med så har nedräkningen till årets semester börjat & gissa om jag längtar !
Tog denna när katterna skulle in - rätt mot solen !

En favorit & en av de jag haft längst .





Så tycker jag lite synd om mig själ då ,är genomförkyld & mår inget vidare ,snoren den bara rinner & förkylningen bara kom ,bara så där ändå *Atjoo*
Kan vara M som smittat mig för han var förkyld förra veckan .
Men om jag ska vara riktigt ärlig så är det inte så synd om mig *Ha ha*
På bara 1 vecka är det 2 människor jag känner/vet vilka de är som somnat in pga den elake Mr cancer/tumör ,livet är så otroligt jäkla orättvist & det är först när man kommer i närheten av det själv som man börjar värdesätta livet & vardagen på ett annat sätt ,ja eg spelar det ingen roll om det är ett älskat husdjur heller ,våra katter har en stor plats i mitt hjärta & så sent som igårkväll så fick Linus än en gång stryk ,undrar bara hur han slagits då både fram & baktassar är såriga & med tussar från den han slagits med ?
han var så uppjagad när jag hittade honom ute på åkern att han sprang när jag rörde på mig mot honom .
Det var åtskilliga sår både här & där ,värst var nog en tass & ena örat *stackarn*
Ovanligt dock att halsbandet sitter kvar ,tror han är inne på sitt 4 nu .
Däremot är han iaf lite piggare idag mot förra gången & haltar inte just nåt heller - men såren är inte vackra .
Lite tur oxå att det regnat idag - han gillar inte att vara ute & bli blöt *ler*

Bägge grabbarna har varit både trötta & utarbetade när de kommit hem ,men ändå nöjda med dagen som varit .
Ja, så var det nåt mer jag skulle skriva om *Kliar mig i huvudet*
Jo , jag var hos tandläkaren i måndags ,då jag inte har alla tänder i underkäkens sidor kvar så har jag fått "löständer" *Ha ha* det är en slags protes som jag ska ha på dagtid & det jag kan säga efter några dagar är att det känns som när man hade tandställning ,det spänner lite & så är det ömt ,men jag ska dit nästa vecka & så ska tandläkaren kolla om den behöver justeras nåt - ovant är det iaf att tugga !

Dessutom är det 1:a Juli idag ,ännu en månad har passerat & jag undrar var den försvann någonstans ?
Men Juli gillar jag - har flera i min närhet som fyller år då ♥

Nej , innan det blir en massa svammel så avslutar jag här !

Kramar till den som vill ha ♥ ♥


 

2 kommentarer:

  1. Så härligt att du snart har semester :) men inte kul att Linus får stryk titt som tätt :(
    Håller med dig om det där med cancern det är en otäck sjuka o lömsk.
    Gott att det finns extratänder att sätta in :-D
    Stor kram till världens bästa vän :)

    SvaraRadera
  2. Lilla katten då som den får pisk :-( - vem är det som smyger sig på den på det vis?
    Jag har oxå fått uppleva att människor mitt i livet faller ifrån - det er verkligen en reminder man får då..........ja vi ska se till att vi lever och tar vara på dagen.
    hoppas din förkylning snart ger med sig - STORA kramen från mig :-)
    gisela

    SvaraRadera