Summa sidvisningar

lördag 9 juli 2011

Dimma ,stort ekorrhjul,en hel massa trädgårdspyssel & bildkavalkad !



Hejsan !

Ja , dagarna går & jag springer med i ekorrhjulet ,runt , runt & ännu mer springer jag runt - tycker det börjar bli riktigt tråkigt!
Det är så mycket jag skulle vilja göra som jag inte har ork till - bl a allt som heter "skapa" ,om det så är att klippa tyg ,plantera & pyssla ute lr allra helst få sy .
Ska solen lysa eller ?

Men särskilt denna vecka har varit rent ut sagt lång &tråkig & det mesta har gått på rutin ,även vädret nere i hamnen har varit tråkigt - dimmigt precis varenda dag .
Att förkylningen inte gett sig gör inte saken bättre - hostan har oxå kommit & jag står med benen i kors för att inte göra på mig *Dumt*
Vet inte om det beror på Almedalsveckan eller om det är alla "vanliga" turister så åker/kommer - men många är de iaf !


Denna dimma har varit varje dag i hamnen - tråkigt & råkallt !



Idag efter jobbet så åkte jag ut till gamla flyget - det brukar vara bakluckeloppis där & självklart åkte jag dit när jag ändå var i stan * skratt*     



Duken kostade 20 kr - som hittat !

Även dess Zinkkrukor fyndade jag .


När jag laddat batterierna med lite kaffe & en macka så satte jag igång att plantera det som C hade handlat åt mig igår - jag bad honom handla blomjord - 4 för 99kr  & dessutom hade han bara "råkat" köpa lite blommor oxå *Tack C *
Det var pelargoner ,Lavendel & någon slags Astrar ,så i em/kväll har jag äntligen fått hålla på utan tidspress & jisses så bra det blev - om jag får säga det själv * Ha ha *Har även planterat om i de urnor/lådor det varit Penseer i .
Det blev Pelargoner här -uppväxta sticklingar !

Mårbacka & Mallorca

Blandad kompott av Pelargoner

Aster & Lavendel



Så här ser verandatrappen ut nu *Me like*


Några bilder från trädgården avslutar jag med idag :

Haselnötter på väg !

I en av rabatterna






Klase på klase - på samma stjälk !






Ha det bäst & var rädda om varandra ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Å så många fina krukplanteringar :) trappan är underbar med alla dessa krukor.
    Förstår mycke väl om du börjar bli trött på det men det är bara för att du vet att du snart har semester tror jag.Det kommer att kännas tyngre för var dag fram tills den efterlängtade semestern, konstigt men hjärnan funkar ju så :)
    Ha de gott o kämpa på den här sista veckan sedan kommer belöningen= SEMESTER! Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Herrejistanes så mycket blomster! Snyggt. Tack för den fina filten. Den ligger på plats nu och jag hoppas att Felix också kommer dit snart. Kram

    SvaraRadera