Summa sidvisningar

söndag 17 juli 2011

Sommartider hej hej - sommartider !

Hejsan !

Ja, nu är det sommar igen ,vet att jag ibland gnäller över värmen -men tänker jag tbx på denna jä**a vinter så blir jag genast tyst & njuter av värmen *ler*

Har varit mycket nu i ca 3 v ,vi har alla i familjen jobbat heltid ,på olika tider/skift & många gånger har vi gått om varandra ,men det funkar när man vet att det är för en kort period .
Till största delen beror det på kollektivtrafiken här på ön - politikerna vill att vi ska åka kollektivt ,men hur f*n ska vi kunna göra det när det dras in busstider till förmån för "turiststråken"  *muttrar*

När jag då inte jobbat eller suttit här så har jag ägnat mycket tid åt min trädgård & alla mina krukor/urnor/amplar ,har faktiskt funderat på att räkna pelargonerna - återkommer med resultat vid tillfälle *ler igen*
Så har jag oxå klippt & sytt en hel del till mina lapptäcksfiltar  , så härlig avkoppling att sitta där vid maskinen *Mmmm*
Har oxå "pysslat" med födelsedagspresenten till bästaste vännen som kommer till ön om 4 veckor *Hi hi*
Många roadtrips blir det & ön .ja den tänkte vi än en gång göra osäker - allt från Fårö till sudret - glassmagasinet inräknat - även Botaniska trädgården  !
I fredags så var det då dags för den sista & efterlängtade arbetsdagen innan semestern ,har nog inte riktigt fattat än att jag inte behöver kliva upp kl 04:40 på hela 5 veckor , fatta så skönt ! !
Semester ,just det ordet smakar väldigt gott ! !
Om inte annat så är katterna glada för att då får de vara ute mer - släpper ut dem direkt på morgonen när jag sätter mig på verandan med kaffe & tidning ,så är de oftast ute ända tills det är dags att gå in på kvällen .
Det finns en massa "ska" , bl a SKA jag sitta på verandan någon regnig dag & läsa ,SKA även köra återvinningen till stan vid tillfälle & så ska jag plocka Salmbär ,hade oxå tänkt ligga i hängmattan någon dag & kanske t om bli vaggad till sömns !

Men visst ska jag även göra nytta - men på mina egna villkor & inte för att jag "måste" en speciell tid / dag .
                                              




Gårdagen försvann i ett nafs ,undrar vad jag eg gjorde ?
Jo , jag plockade både hallon & Salmbär,löste lite korsord & såklart var det pyssel i trädgården ,kvällen gick åt till att fira en blivande 40-åring - en riktigt trevlig kväll som avslutades i alldeles lagom tid & i morse så mådde vi utmärkt - vilket inte en del andra gjorde *Ha ha* !
fick ett tel.samtal när jag var på väg till stan idag - någon/några idioter hade vält en stor blomlåda & "tufsat" till blommorna & vad gör jag då tro ? *skratt*   Ni som känner mig vet *ler*
Så efter några timmar & ca 130 L jord senare så hade jag det precis som jag ville ha det .

När Ch förberedde maten passade jag på att bädda rent i våran säng & självklart fick jag sällskap - som somnade under täcket *mys & gos*





En kväll på väg mot stan .
Är ännu inte riktigt överens med bloggen då jag lägger in bilder ,de hamnar inte alltid där jag vill & när jag lagt in bilden & ska fortsätta skriva kan jag inte börja direkt till vänster + att texten är lika lite som när jag lägger till text under bilden - inga världsliga men ändå väldigt irriterande problem !



Har oxå plockat en massa hallon !








Ha det bäst & var rädda om varandra ♥ ♥
































































1 kommentar:

  1. Härligt med semester förstår att du njuter .Fast det där med hängmattan tror jag jag hoppar över :) Kan inte förstå vad det är du pysslar med för en present :) kliar mig i huvudet o fortsätter fundera.Nyfiken? Ja självklart :-D Kram på dig.

    SvaraRadera