Summa sidvisningar

söndag 24 juli 2011

Semester , loppisar , väder & annat smått & gott !

Hejsan !

Ja, nu har jag haft semester i en vecka & jag älskar det !
Visst har jag städat hela huset ,storstädat badrummet ,städat ur bilen,tvättat & en massa annat nyttigt - men jag har gjort det frivilligt & när jag har velat göra det ,har en förmåga att inleda mina semestrar så *skratt*
det är väl för att jag inte vill ha dessa "måsten" med mig under semestern kan jag tro .
Så här såg himlen ut innan ovädret dök upp i torsdagskväll !


Det var bland de otäckaste "vädret" jag varit med om - det var blixtrar i massor & åskan roade sig med att vandra runt ovanför oss *Ogillar*
Men vi hade nog tur ändå som bara var utan el ca 1 tim ,elkabeln mellan Västervik & Gotland blev nämligen strömlös & hela Gotland blev svart ,mer eller mindre lång tid .
Men det har varit bra väder oxå ,förutom då jag & ena sonen gick på stan en dag ,lägg där till alla turister som var i innerstan = olidligt !
Var sååå skönt att få komma hem igen .
Så har jag passaerat skyltar som det står "Grejer/loppis" på & då dras jag dit likt en magnet *ha ha*
Krukorna är numera hem till ett gäng nya Pelargoner som Ch så snällt hade köpt med sig hem i veckan - 10 st .Hittade även dessa på Rusta idag ,gjorda av gamla bildäck .

När jag ändå håller på med bilder så kan jag passa på att visa lite av trädgården

Nåt annat jag ömmar för är djur & då särskilt katter , har sytt fler filtar nu så i veckan kan jag avlägga en visit på katthemmet & överlämna filtarna som jag tror de kommer gilla *Gos & mys*

En annan sak jag tänker länka är om hunden Nanook , låt oss hjälpas åt att få hem honom till sin älskade familj igen !
Ni som är på Facebook kan gå in på "Hjälp oss att hitta Nanook" ,men det finns numer oxå en Nanooks hemsida där ni kan få info & lite historia bakom allt som hänt .

Här i veckan så ringde en granne & undrade om jag ville plocka hallon & det säger jag inte nej till *Hi hi*
Många liter blev det & sen blev det sylt ,såå gott med hemkokt sylt !
Hemkokt hallonsylt .
Kan ju inte heller frångå mina vanor när det gäller missekatterna våra *Hi hi*
Så här kommer en bild på varje :
Ligger på en hurts uppe i hallen .
Inte mycket vit efter dagens slagsmål med okänd katt .
Igår morse ca kl 07:20 -men det blev bra väder iaf !
Tänker inte orda så mycket om det som hänt i Norge - annat än att det är fasansfullt & en katastrof utöver det normala ,må han få sitt straff & det ordentligt !

Det har säkert glömts en del , men jag kan ju inte komma ihåg allt - jämt *skratt*
Så håll till godo med etta så ses vi en annan dag igen !

Kramar till dem som vill ha ♥ ♥

1 kommentar: