Summa sidvisningar

söndag 3 juni 2012

Blåsigt värre , plantering , klippning & försäljare !

Hej på er !

Ja, i morse såg himlen betydligt ljusare ut ,var glad tills jag hörde hur det blåste ,svårt att tro att vi är inne i en sommarmånad !
Så fm stannade jag inne & pysslade med lite av varje , kan inte säga att jag förtog mig precis *ler*

Men så trotsade jag blåsten & hängde ut tvätten , hade behövt vantar !

Tog sen med mig Ester ut - även min lunch som bestod av Rabarberkompotten jag kokade igår - en aningens för sur bara ,men fullt ätbar .

Sen blev det plantering - igen , 5 st fick det plats  !

Så var det dags att värma sig - blev en kopp kaffe & lite Wf ,sen klippte jag J som jag hade lovat i säkert 1 veckas tid .
Kom oxå på att det jag planterat behövde vattnas ,så jag & Ester gick ut igen - hon drack lite vatten & skulle sen in igen *ler*
Bäst jag håller på kommer en försäljare , han fick fram på knackig svenska att han ritat teckningarna själv - jo ,pyttsan heller - det var isf kopierade på annat papper & när han sen insåg att han inte skulle få nåt sålt på denna gård så försvann han lika snabbt som han dök upp .

När det var dags att laga mat blev det teamwork - C gjorde köttf.såsen & jag fixade spaghettin .

Ja, så är allt förberett för morgondagen oxå , så jag kan "bara vara" resten av kvällen om jag vill - och det vill jag nog *ler*

Ha det bäst, var rädda om varandra & kramar till de som vill ha ♥


Alla sätt är bra - utom de dåliga ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar