Summa sidvisningar

måndag 20 februari 2012

Solsken,isgata & praktvurpa !

Gokväll i stugorna !

Ja, finns väl inte så mycket att orda om idag ,men ska jag spara tills i morgon så vet jag av erfarenhet hur det blir *skrattar*
Klockeländet ringde 04:30 & det var bara att kliva upp *gäsp*
Jobbet var väl som det brukar på måndagar - välanvänt & smutsigt som det är på måndagar under lågsäsong .
Fick planera om lite pga ett möte - men flexibel som man är så . . . .

Hämtade upp J som varit i stan & sen åkte vi hem & hinner bara utanför garaget  så är det isgata & vad händer då ?
Jo,på mindre än en sekund så ligger jag på backen & ser en blå himmel,vet inte om det var isen som sprack ,men nåt lät iaf .
Hade som tur var inte slagit hål i huvudet ,men armbågen & svanken fick sig en smäll oxå ,var inte så kaxig  heller kan jag säga *Aj aj*Hoppas jag inte är allt för mörbultat i morgon .
Tog en Ipren & började klippa i mina tyger , vattnade några blommor & höll mig mest lugn - huvudvärken kom som ett brev på posten *Ogillar*

Idag skulle vi äta fiskgryta & vad får katterna då ?
Jo självklart så kokades det lite torsk även till dem ♥
Bägge satt på köksbordet som statyer som jamade *Mjauu*, när de väl fick fisken åt de som om de inte sett mat på evigheter *nosgos*
Kan säga att de somnade riktigt nöjda ♥

Nu sitter jag & tycker iaf liiite synd om mig själv - trött & frusen med skallvärk så det blir tidigt i säng kan jag säga *Gäspar*
Någon - jag säger inte vem ,har redan somnat i fåtöljen !


Var rädda om varandra , gå försiktigt & ta vara på dagen - kram till den som vill ha såklart ♥

 

1 kommentar:

  1. Klart det är synd om dig ,det gör så ont och marken är så hård! Kramar om

    SvaraRadera