Summa sidvisningar

onsdag 15 februari 2012

Vintervitt överallt ,ommöblering & dagens bästa !

Gokväll i stugorna !

Jo, ni ser alldeles rätt - jag är här idag igen *ler* 
Vi kan väl kanske börja med en bild ?

 Inte dagens bild - men dagens ämne !
Vi fick ju den snö som de lovat ,så i morse var jag lite orolig för hur/om jag skulle komma till jobbet .
Men , det var så plogat det kunde bli ,ända in på gården ,även hela vägen till stan var välplogad *glad*
Däremot så hade man nästan behövt terrängående bil på personalparkeringen - som vanligt !

Dagens bästa går idag till alla som snöröjt så att vi andra kunnat köra klokt !

Ett leende kom jag på mig själv med när jag körde maskin på framsidan idag *Ha ha*
Ni som ofta är där/jobbar där vet oxå att det är många hantverkare som äter frukost i restaurangen !
Men till slut satt det bara 2 st målare kvar & de satt så jag såg vad de sysslade med - helt uppslukade var de av sina mobiler - spelandes Wordfeud - är det så man ser ut då *skrattar *

Väl hemma igen så fikade vi & sen var jag ute en stund med katterna ,som tävlade om vem som skulle komma först in sen *Nosgos*

Då C åkte till stan var jag alldeles ensam hemma , Grabbarnahar / hade en "spel/snacka skit/äta god mat & umgås dag" idag & jag misstänker att de har hur kul som helst ,ska väl hämta iaf den ena sonen vid bussen senare ikväll .
Vad gör då jag när jag är själv hemma ?
Tja , förutom att kolla Fb & spela lite Wf så började jag möblera om i mitt lilla syrum - gäller att utnyttja utrymmet ,gjorde ingen rokad ,men sy/skrivbordet & en del annat är flyttat & jag har genast fått mer golvyta & det gillar jag !

Ja Fb ,många gnäller på det - att man blir lurad på både det ena & det andra sättet - men internet är internet & man får tänka sig för vad man lägger ut - upp till var & en !
Jag har fått kontakt med många kompisar från ungdomens ljuva år *ler* ,men även fått många nya vänner från bl a olika kattsidor jag är med på ,på nåt sätt känner vi varandra trots att vi aldrig träffats ,har även fått en kompis som bor i Madrid & en i Norge - jag blir berest oxå !

Hmm , dagens tistel ger jag till folk & fä som inte är utrustade med reflexer när de är ute & det är mörkt *Fy skäms på sig*

Ja, nu blir det tv & "bara vara" resten av kvällen - sitter & spretar med fingrarna för jag håller på med manikyr för att rädda både händer från självsprickor & naglarna från att spricka - allt för att det är vinter & kallt.

Kanske mer bilder & då blir det katter *Mjauu* 


 


Var rädda om varandra ,man vet aldrig vad morgondagen bjuder på !

Kram på er ♥

3 kommentarer:

  1. Ska se om det funkar nu.... <3

    SvaraRadera
  2. Yes... snelakatten blev glad =)

    SvaraRadera
  3. Blir så glad att du börjat blogga igen :)
    Det var väldigt vad ni har fått stå ut med mycket snö/snöande denna vintern.
    Ja folk som inte har reflexer är rena självmordskandidater fattar inte hur de tänker, eller tror de att de är självlysande :))
    Tack för att jag får ta del av din vardag.
    Kramar om.

    SvaraRadera