Summa sidvisningar

fredag 17 februari 2012

Töväder,energitjuvar & äntligen fredag !

Gokväll på er !

Ja då var det fredag igen - jisses vad veckorna ramlar iväg - skönt !
Var riktigt trött i morse & snoozade tills kl nästan var 05 *gäsp*
döm om min förvåning när jag körde till stan - det duggregnade ,hade dock inte blivit så halt som tur var - blev dock glashalt under dagen .
Dagen har oxå varit genomgrå & tråkig,tur det är fredag iaf *ler* 

Nästa ämne idag blir energitjuvar !
Fattar de inte vad de håller på med & att det stjäl av både deras egen & andras energi ,måste finnas nåt positivt i deras liv kan jag tycka .
Ingen orkar lyssna på dem till slut ,visst måste man få "gnälla av sig" ,men sen räcker det ! !

Även idag flöt jobbet på bra & jag träffade en så fin & go hund - en Berner sennentik ♥
hon var så försynt & försiktig - men så otroligt vacker ♥

När jag väl halkat mig hem så fikade vi ,jag gosade med katterna ,de har kommit underfund med att det är helt ok att bli pussad på tassarna när de ligger på rygg i min famn ♥ ♥
Dessa underbara små liv ,ju mer kärlek & omsorg du ger ,desto mer får du tbx av dem *nosbuffar*
Fattar inte att folk kan vara så ansvarslösa/nonchalanta mot dessa oskyldiga djur som oftast inte fått välja sin familj  - de har själva blivit valda av den familj som sen kanske bara "dumpar" stackarna ,tur det finns eldsjälar som gör ALLT i sin makt för att hjälpa dessa sötnötar ♥

Efter kaffet gick luften ur mig & för att inte somna sittandes vid datorn så städade jag en del i pannrummet -fortsättning fr igår .
Passade oxå på att tvätta gardinerna som sitter i badrummet uppe - hanns inte riktigt med att tvätta alla gardiner efter flytten & sen skulle ju allt packas upp oxå - men nu är det på plats igen .
Fick även kläderna i tumlaren vikta .

Som alltid på fredagarna så har katterna "fredagsmys" & det innebär kokt fisk/tonfisk - så även idag .
så här gott sover man sen - mätt & belåten *ler*


 Ja, nu är det snart dags att sova - så att jag orkar med den lediga helgen *skrattar*

Ha det bäst & var rädda om varandra , självklart får ni en kram oxå ♥

3 kommentarer:

  1. hej söte vän - måste få fingrarna ur gaskammaren och gå in o läsa lite vad folk skriver
    Du har så söta katter o är en så god djurvän - härligt!
    kram från gisela

    SvaraRadera
  2. Ja du Mari djuren antingen det är katter eller hundar ger så mycke kärlek o positiv energi , vet inte hur jag skulle klara mig utan min Sally :)) Jag är så glad att du kommit igång igen med bloggandet :)
    Kramar om.

    SvaraRadera
  3. Hoppas energitjuvarna försvinner =(
    Å kärleken från djurena är obetalbara....
    Kommer en tjej som råkar vara brosans flickvän å tittar på Fjortiz idag..... Baltazar ska han heta där i så fall...
    Kramar

    SvaraRadera