Summa sidvisningar

lördag 28 april 2012

Ekorrhjul & livskvalitet !

Hej på er !

Blev inget inlägg igår - både mätt & trött när det var dags att vara kreativ .

Ja, det var fredag & fredagar gillas ,hur trött jag än är så är fredagar de dagar som är lättast att jobba *gillar*
Att det det dessutom var löning gjorde inte saken sämre & Tack Christer för att du handlade så att jag slapp trängas med folk !

Tycker mest att jag springer i mitt ekorrhjul ,dag ut & dag in & allt ska funka,man ska vara social,vara sambo,mamma & arbetskamrat ,sällan är det då jag kan vara bara jag & göra det jag vill & känner för just då .
Vill ha mer av livet & göra sånt jag mår bra av - kan vara allt från att pyssla i trädgården,sitta vid symaskinen , kan t om vara att städa .

Idag var det en sån dag - en dag med mitt liv i - så välbehövligt för själen .
Vaknade redan kl 06 & kunde inte somna om efter att ha varit på toa *suckar*
Så det blev kaffe & som sällskap hade jag både fågelkvitter,sol & tidningen .
Efter frukost så kom trädgårdsmöblerna ut , sen började familjen vakna till liv & jag fortsatte med att plantera mina nyinköpta Pelargoner ,blev även lite omsorg med de pelargoner som jag inte tror överlevde vintern - men de måste ju få en chans !
Våran underbara trädgård !

 Dessa blev planterade idag 

De första Gullvivorna växer vid farstutrappen


 Så åkte jag & grannen in för att köpa trädgårdsmöbler till henne ,trots att de hade kampanj så fanns inte stolarna inne *muttrar & surar*

Väl hemma igen så fick jag hjälp av J att få upp dessa grejer på balkongen - som vi skrapade fri från mossa igår .
Tänk er i sommar & det är bara såååå varmt - då är det toppen att kunna sitta här *ljuvligt*



Sen blev det de dagliga måstena - men jag har haft en riktigt bra lördag ,trots att solen försvann & det började duggregna & även fast jag oxå torkat bajskluttar överallt & ingenstans i tid & otid efter Ester  - som troligen inte tål sin antibiotika *Kraken* ♥
Mer om det i gotlandskatterna


Ha nu en fortsatt bar helg & gör det bästa ni kan av den - det ska jag !

Självklart så kramas vi oxå ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar