Summa sidvisningar

torsdag 5 april 2012

Fullt upp,nonchalanta folk,trevliga samtal & ledighet på G !

Hejsan !

Ja, igår var det fullt upp mest hela dagen *pustar*
Extrabåtar för att det är storhelg så jag fick ändra på rutinerna - inte mig emot !
Förutom alla golav så blev det oxå 24 st toor som jag fick städade - jo du läste rätt *Ha ha*
Det som gör mig irriterad ibland är hur nonchalanta en del är på allmänna platser - är övertygad om att de gör rent i toan efter sig  hemma- likväl som man inte sitter & släpper ut en halv påse med chips på golvet *Muttrar*
Men jag är "någon annan" - den som tar hand om det !
Efter jobbet var det direkt hem ,tända i pannan ,göra rent kattlådorna & sen fick jag hjälp av J att lasta in sommardäcken i bilen ,sen bar det av till öns bästa verkstad ,så nu är sommarsulorna på & än en gång : Tack för hjälpen !
Så mellanlandade jag i stan & hämtade upp C som fick åka hem & nu ska foten skötas om hemma .

Hade lite dåligt samvete för Ester så genast på med selen & ut i den soliga kylan - med kaffet i högsta hugg *mmm*
Medan hon "skuttade" runt ute så ringde jag bästaste vännen Christa - alldeles för längesedan vi pratade & vi har alltid mycket att säga så vi pratar i munnen på varandra *skrattar*

Väl inne & jag satte mig så gick luften ur mig & jag var i säng innan kl 21:30 & hann somna innan mitt favoritprogram slutade *gäsp*

Även idag så gick det extrabåtar ,men som vanligt så hade jag läget under kontroll & så gick det väl lite lättare för att det var 4 dagars ledighet som väntade runt hörnet *gillar*

Hämtade upp J & sen åkte vi förbi M & pratade bort en stund - alltid lika trevligt !

Hinner lagom hem & släppa ut katternas så kommer grannen hem & vips satt vi ute & pratade *ler*
Vi har en riktigt trevlig granne - tycker även Ozzy & Linus som älskar henne *ler*
Bäst som vi pratar ringer mobilen & jag svarade tveksamt -kände inte igen numret !
Men sååå glad jag blev när det var en av våra grannar sen vi bodde på fastlandet & det är 9 ½ år sedan vi flyttade från Alunda ,vi pratade så länge så både grannen & C ledsnade & gick in *ler*
Vi hittade varandra på Fb - så Fb är bra på många sätt & vis !
När vi pratat klart så var jag in & satte på mig vinterjackan - riktigt kalla vindar & enda stället det var skönt på var i ett av hörnen på baksidan - men Ester brydde sig inte alls om det - till slut hittade hon som tur var dörren till vedskrubben & nyfiken som hon är så gick hon in .

Vi köpte nytt torrfoder till katterna för nästan 1 mån sen & det skulle vara så bra , både Ozzy & Linus är både torra/fnasiga & statiska i pälsen ,så för att börja någonstans så plockade jag undan det "bra" fodret så får vi se om några veckor .
Det är det enda vi ändrat på i deras kost .  Finns ingen glans alls i deras pälsar *Ogillar*
Även Ester är lite torr/fnasig ,men det har hon alltid varit - iaf så länge vi haft henne ,hennes har inte blivit värre iaf.

Ja, nu är jag  ledig i flera dagar - vilken lyx ,sådan lyx gillas !
Så i morgon börjar jag med sovmorgon & förhoppningsvis vakna & få gosa med någon av katterna ♥

På Lördag ska det visst bli vinter igen - det kan det få bli för jag går inte utanför dörren då - så det så !

Nu blir det lite godis & tv & sen lär jag nog somna ovaggad *ler*


☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆

" Det som solljus är för blommor, är leende till mänskligheten.
Dessa är små saker, så säkert, men utspridda längs livets väg,
är det goda de gör offatbart."

☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆

♥Som vanligt så får alla så många kramar de vill ha ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar