Summa sidvisningar

tisdag 3 april 2012

Glashalt & snö , trädkramare & fler vårtecken !

Gokväll i stugorna !

Var riktigt glad att jag hade vinterdäcken på igår morse för det var glashalt & så låg en del av snön kvar som kom i helgen !
Märktes på farten hos en del bilar att de bytt till sommardäck - men inte jag heller *pustar*

Ja,igår fanns varken tid lr ork att blogga - hann inte mer än hem så fanns det att göra & sen bar det av till stan för att lämna av C på lasarettet - infektionen i foten hade inte blivit bättre trots rätt penicillin sen i Onsdags *ogillar* ,det tog sin lilla tid & provsvar skulle komma senare - jag åkte då hem för att få i mig lite mat & innan det var sovdags så var jag in med grejer till honom då han blev inlagd ,inte kul att ligga inne -men det finns säkert en anledning till det .
Så idag var katterna helt själva & inne medan vi jobbade & kan ni tänka er - de hade skött sig exemplariskt *glad*
Desto gladare var dem ,grabbarna gick ut på en gång & jag och Ester kom ut en stund senare - det var bara skönt när man var i lä så solen värmde *Brrr*
Höll på att glömma - hoppsan då :
Innan vi åkte hem fick jag åka till "våran" verkstad för det var 2 symboler som lös på instrumenteringen & då blir jag orolig - med mig till "gubbarna" hade jag köpt en vetelängd - vet att de gillar fikabröd & även för att visa uppskattning att jag fick komma så snabbt & att det kollades medan jag väntade - några kontakter som inte funkade ,ska dit & byta någon dag denna vecka *pustar ut* att det inte var nåt allvarligt .
Hann även in en sväng på Kupan & även idag blev det fynd - 2 stora lampskärmar bl a - veckade i vit/beige för 10 kr st - det kallar jag fynd !
Har nämligen kollat runt & de stora kostar fr 350 kr & uppåt - hutlöst !

Ester ska alltid till trädgårdslandet när vi är ute - kanske en blivande trädgårdsmästare *ler*
Då hittade jag fler vårtecken , bl a Lupiner & flera olika & det ska bli spännande att se färgerna !


Hittade även Kejsarkrona , mer Tulpaner,även en buske Brudspirea & så självklart Maskrosor *ha ha*

Ja ,vi har våran egen trädkramare här på gården & hon heter Ester ♥ - kunde även varit Ozzy ♥


Avslutar med bilder på våra stiliga grabbar här i huset såklart ♥






•*˜˜*•. ˜”*°•.••°*”˜•*˜˜*•.•*˜˜*•
Jag finner mig att svepas
med av livet
Glädjen att finnas till
Att njuta av att vara
♥älskad ♥
Ibland känns det som
jag befinner mig på
den mest underbaraste
platsen av alla
•*˜˜*•. ˜”*°•.••°*”˜•*˜˜*•.•*˜˜*•
" Mitt i livet"
•*˜˜*•. ˜”*°•.••°*”˜•*˜˜*•.•*˜˜*•


♥ Kramar om er alla ♥

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du inte bytt däcken! Vi har inte heller skiftat ännu för det är ju så opålitligt väder.
    Du får hälsa C att han kryar på sig, hoppas att det snart rättar till sig.

    Dina "pojkar" är så fiiina och även Ester så klart fast hon är ju en klass för sig själv :-)) hon är ju tjej !

    Kramar om <3

    SvaraRadera