Summa sidvisningar

tisdag 22 maj 2012

Annorlunda måndag & varm tisdag !

Hej på er !

Ja, måndagen gick inte alls som jag tänkt mig på jobbet - hade inte en tanke på extrabåt,trots att det varit "reshelg",så eg skulle vi gjort golvvård ,vi fick skjuta upp det .
Däremot så var det en annan positiv sak - fick min "älskade" skurmaskin lagad - nya grejer & förhoppningsvis så ska det dröja länge innan den behöver nåt nu .

Var inom Maxi för att handla & jag "bara råkade" handla hänpelargoner - mycket konstigt *ha ha*
Iaf 2 av dem ska hänga från balkongen ner på varsin sida om éntren.

Så fort vi kom hem så var det klädbyte & premiär för shorts & linne - underbart !
Var ute hela eftermiddagen & katterna var duktiga trädgårdsmästare , planterade om några inneblommor & rensade/ ryckte lite ogräs i trädgårdslandet .
Självklart så fotade jag lite . . . . .





I natt var det tydligen strömlöst på hela Gotland - där kunde jag sitta i morse & muttra för mig själv om varför klockan på micron inte var inställd *ha ha* läs här helagotland.se
Döm om min förvåning när jag kollade termometern , 11 c redan före kl 05 - det börjar närma sig sommar !

Idag har det varit golvvård för nästan hela slanten - iaf en del ytor klara ,det tar ju tid ,men attans så bra det blir !
Även idag hamnade jag ute - i skuggan för det var så kvavt i solen ,fick sällskap en stund av grannen ,vi pratade bort en stund iaf.

Ja, sen har det inte hänt så mycket mer - men det måste det inte heller som tur är .
Tänkte ge Ica Maxi  här i stan en eloge - de har börjat sälja ""våran  yoghurt i 1½ l förpackningar ,än så länge bara vaniljen - men man får vara glad för det lilla !

Innan jag börjar svamla för mycket så avslutar jag här .
Ha det bäst & var rädda om varandra !


Kramar till den som vill ha ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar