Summa sidvisningar

fredag 11 maj 2012

Blåsigt , tungjobbat & em i trädgården !

Hej på er !

Ja, hela natten så hade det regnat ,så började det även blåsa under dagen & solen gjorde sina tappra försök att tränga sig fram mellan molnen & lyckades till slut .

Tungjobbat på jobbet - den lilla skurmaskinen tar dubbelt så lång tid att köra med - lite tufft när man är 2 som behöver den & båda har tider att passa .
Men även denna arbetsdag tog slut & det var så skönt att få åka hem .

Pausade en stund innan det blev resterande rensning av visset i trädgårdslandet ,nu är det "bara" ogräset kvar tills en annan dag ,alla 3 katterna var med & agerade trädgårdsmästare - om de fick tycka till själva *sötnötar*

Efter maten begav jag mig ut igen - planterade om några Pelargoner som bott på vinden & så hittade jag på de 2 zinkbaljorna som jag än så länge inte vet var de ska bo i trädgården *Hmm*

En massa småplock ,fick även undan/städade på hatthyllan i hallen - ännu benvärmare som låg där .
Möblerade om lite i vårat s-rum - gjorde katternas klös/klätterställning mer åtkomlig .

Nu sitter jag här & är mer än trött *gäspar*,på tv är det ju hockey så jag får se vad jag hittar på .

Rosa/vita tulpaner på baksidan

Trädgårdslandet innan de vissna var bortplockat utanför

Upp i det blå -under en av Kastanjerna 


Som alltid :

Var rädda om varandra & en kram till den som vill ha ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar