Summa sidvisningar

söndag 13 maj 2012

Pajbakning & trädgårdsarbete med sikte på ogräs !

Hej på er alla !

Hoppas att ni haft en likadan bra dag som jag har haft - solsken & ledig - kan det bli så mycket bättre ?
Vaknade redan strax efter kl 07 av både solen,en traktor,snarkningar & en gosig katt ♥

Efter frukosten & morgonsysslorna var gjorda så begav jag mig ut & hämtade rabarber - var så sugen på paj .
När kl var ca 10:30 så satt jag på trappen ute med paj & kaffe - livskvalitet om något & sånt gillar jag !
Det var bara jag & fåglarna .

Sen var det bara att hugga i med trädgårdshandskarna - hade dessutom fått inspiration av en tjej,vars blogg jag följer, som skulle till sin "lott" & jag såg  framför mig hur hon jobbade & mådde bra .
Tack för inspirationen Mie ♥
Så jag undrar hur jag mår i morgon - redan nu har jag träningsvärk *Ha ha*

Självklart så har jag fotat - fattas bara annat !

Vid garageväggen 


Mitt enorma trädgårdsland

Någon som vet namnet ?

Tror det är Salmbärsrevor - under Vinbärsbuskarna 

Blir ca 70-90 cm , heter ?

Äppelblom 

Lyckades fånga 2 myror på bild !

Även på kvällen funkar detta *Mmm*

 Så här bor vi - om någon inte visste !


Ja, nu laddar jag för en ny arbetsvecka som innebär en ledig Torsdag - för mig är det på gott & ont !


Ha det bäst & var rädda om varandra - kramar om oxå såklart ♥

1 kommentar:

  1. Jag inspirerar dig gärna! <3
    Visst var det precis som du skriver, jag var på lotten och mådde riktigt bra. Det är otroligt så mycket en lott ger både själ och hälsa. Underbart.
    Vad fint ni har det! Hoppas att få se det live någon sommar... ;)
    Kram

    SvaraRadera