Summa sidvisningar

tisdag 8 maj 2012

Loppisbesök & vårstädning i trädgården !

Gokväll i stugorna !

Ja, idag var det sig likt på jobbet - bara väldigt mycket renare *gillar*

Solen ville inte riktigt hitta fram ,den gjorde tappra försök iaf !
i morse var det endast +2 c , men nu är det t om + 8 c - & det är ännu ljust ute !
Så härligt med våren - det blir ljusare,varmare & allt vaknar till liv .

Innan jag åkte hem var jag in till katthemmets loppis & även idag så fyndade jag , konstigt va ? *Ha ha*
Det blev 2 st löpare till köksbordet .

När jag kom hem så var Ester redan ute , fick hjälp av henne att vika tvätten som hängde ute & den luktade såå gott *Mmm*

Sen var det dags att ta tag i trädgårdslandet - fanns mycket som skulle rensas ,nu är det bara visset vid någon slags Pion- med blodröda blad . men det är 10 st såna buskar !
Hade mobilen med så det blev några kort iaf - ovanligt va *ler*


Mina Rabarber 

Prästkragar

Pionerna jag skrev om längre upp 

Namnlös - för jag kommer inte på vad de heter 


Vallmo 

Mynta 

 Rabatten på ena långsidan av trädgårdslandet

 Även denna är namnlös 



Ja, min dag i ord & i bild !

Ha det bäst & var rädda om varandra ♥

Kramar om er alla mina vänner ♥

1 kommentar:

  1. Oj med blommor :-) jag har samma sorts Pion och den längst ner ser ut som Smörboll. Kul att det fanns så mycket du som gillar blommor :-) Kram

    SvaraRadera