Summa sidvisningar

söndag 20 maj 2012

Toppenväder med trädgårdsarbete & loppisbesök- med fynd !

Gokväll på er !

Ja , igår blev det inget skrivet , men vi låg inte på latsidan för det om nu någon tror det !

På fm åkte jag till stan för att gå på loppis - var nog för snabb när jag läste tidningen & fick inte ihop datumet  - 20:e ,är så van att loppisar är på lördagar så jag åkte hem tomhänt ,nja ,inte riktigt !
Var in på Jysk & köpte en lövkorg i rosa/cerise - den syns iaf var jag än ställer den i trädgården & är lagom stor .
Efter lite kaffe så började jag & grannen att rensa ogräs i trädgårdslandet, C hjälpte henne att få igång hennes klippare & J klippte sen gräsmattan - välbehövligt !

Även eftermiddags-fikat intogs ute i det fina vädret - äntligen är vårvärmen här *gillar*

Sen fortsatte jag,C & grannen att jobba i trädgården medan J ännu klippte .

Inne blev det inte så mycket gjort & kvällen ägnades åt tv för att sen somna gott efter en heldag ute i det fina vädret.

Så var det då dags för loppis idag istället ,men jag hittade ingen cykel & inget annat roligt heller , ringde hem till C så han kom in till stan & vi styrde kosan mot nästa lopps & där,där fyndade jag !
Den kostade bara 10 kr  , jo det är säkert !
Nu bor den i mitt syrum - putsad & klar .


På vägen tbx till stan så såg vi ännu en lopps-skylt - men fyndade inget .
Hemma igen så blev det fika & Ester fick gå lös - utan koppel !
Den som vill läsa om hennes bravader kan gör det i gotlandskatter

Har oxå hunnit med att plantera några av alla pellisar som väntar på att få nya hem i större krukor


En korg kan man ha till mycket !

Mot husväggen finns denna Pionknopp !


Ja, tror inte jag glömt nåt nu ,inget världsligt iaf *ler*

Nu är det hockeyfinal & den kollar C på - jag är passiv tittare eftersom jag sitter här .
Ska kolla runt lite i cyberrymden & sen blir det att ladda för en ny arbetsvecka - en helt vanlig 5-dagars vecka .
Var rädda om varandra & ge någon ett leende - du gör iaf någon glad ♥

Såklart får ni en kram oxå ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar