Summa sidvisningar

söndag 25 mars 2012

Fredag , Lördag & Söndag med lite bilder !

Hej igen !

I fredags tyckte jag inte jag hade nåt att skriva & så var jag mer än trött ,blev inget igår heller *Fy på mig*
Men idag blir det iaf en kort blogg *ler*

Det var ju toppenväder i fredags så det blev kaffe på en filt på gräsmattan medan Ester utforskade lite mer av trädgården ♥
Märks ibland att hon har humör - gillar inte alls när kopplet tar slut ,eller när jag petar/plockar bort snorkråkor på henne *nosgos*
Men är hon riktigt kelsugen så vill hon mer än gärna krypa upp in under hakan & upp mot axeln *mys*

I går morse vaknade jag av att C pratade - Ester hade passat på att kissa i sängen när han var på toa ,så det var bara att kliva upp & starta en maskin - medan övriga somnade om *ler*
Solen hittade fram tidigt så när kl var 09 var jag ute & räfsade bort löv där jag såg att det kom Tulpan & Krokusblad ,passade oxå på att städa verandan & byta "inredning" i lyktorna till kastanjer .


Troligen en Fasanfjäder 

Fortsatte ute fram till lunch & sen ringde telefonen - det var dem som hade hittat & lämnat Ester & hennes mamma till katthemmet , de ville gärna träffa Ester ♥
Vi fikade & hade trevligt några timmar & de fick oxå träffa Ozzy & Linus ♥
 en stund efter att de åkt kom nästa fikagäster & när de åkt var det dags för middag & kvällen ägnades åt tv & bara vara - lite Ostkrokar,smågodis & tv .
Det sista jag gjorde innan jag kröp i säng var att ställa fram de klockorna som inte gjorde det automatiskt .
I morse vaknade jag av att solen sken - men även att det blåste som bara den *ogillar*,dock så brydde sig inte Linus & Ozzy om det .






Ester sov vidare i våran säng ♥

Bl a så fick alla blommor inne lite omvårdnad & vatten ,det blev gos med katterna & en del småplock - som vanligt *ler*
Fram på eftermiddagen vågade jag mig ut oxå & då passade jag på att ta några kort i trädgården .

Dessa kommer snart att täcka stora delar av gräsmattan .

 Trädgårdslandet är jag väldigt nyfiken på *längtar*

 Dessa fotade jag på baksidan - mot husväggen .

Efter dusch & middag så var det dags för missarna att komma in - de kan ju få vara ute lite längre nu sen vi ställde om klockan *Mjauu*
Ja, nu kollar vi på tv & jag laddar för en ny arbetsvecka - som just nu känns väldigt lång ,bara för att jag gillar helgerna så mycket .



♥.•´¯`•.¸¸.•..:*´¨`*:.☆☆:*´¨`*:.•.¸¸.•´¯`•.♥

Inget är så skönt och nyttigt för kroppen som solljus.
Att vara ute och uttnyttja solens härliga timmar ger
kroppen energi och sömnen blir bättre. Dessutom blir
man GLAD av solen........så ut och NJUT så mycket det går.

♥.•´¯`•.¸¸.•..:*´¨`*:.☆☆:*´¨`*:.•.¸¸.•´¯`•.♥ 


Kram på er alla mina älskade vänner - ingen nämnd & ingen glömd ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar