Summa sidvisningar

lördag 17 mars 2012

Ledig lördag med lite av varje,vinterdäck & vårtecken !

Gokväll i stugorna !

Just nu sitter jag med en skål ostkrokar & ska få till en blogg innan jag börjar se på tv & blir distraherad *ler*

I morse sken solen & det var ljuvligt att sitta på farstutrapppen & avnjuta både kaffe & fågelkvitter ,första gången som jag sitter ute sen vi flyttade hit *Mmm,njuter* - njuter av lugnet & tystnaden .
Den tystnaden jag så väl behöver för att få ro & samla mig - innan jag blir människa kanske jag ska säga oxå !


Sen tog jag i tu med morgonens "måsten"
har hunnit med en massa saker idag , såna saker som inte syns när man gör dem ,men syns när man inte gör dem *Hmmm* t ex vattna alla blommor .
Fick oxå krattat en del löv som ligger utanför staketet - gjorde det bara för att jag såg att det kom bl a Snödroppar  där .

Så har det varit en hel del i mitt rum oxå ,det blev dammat , plockat i ordning lite & burit upp det sista ,det jag inte fick plats med fick flytta upp ännu en våning - vinden .

Jag & J fick oxå in en massa ved - allt för att få varmvatten & lite värme på kvällarna *Tack J *

Upptäckte ännu ett vårtecken idag - snökäpparna/reflexpinnarna togs bort & ännu bättre känns det *ler*
Så har vi det där med vinterdäck ,tror de flesta ännu har dem på , eller ?
Känns onödigt att slita på dubben - men å andra sidan så räcker det med en riktig frostnatt för att det ska vara halt när jag åker till jobbet ,står i valet & kvalet om det ska bytas nu *Hmmm*

Nu blir det lite bilder igen !

Dessa rostiga ♥ betyder nåt speciellt ,kan inte säga vad/ varför - kan vara för att jag fått dem av min älskade mamma  

 Gamla matkällaren - katterna älskar att vara där !

Baksidan av ena flygeln  



Mellan flygeln & huset 


Trädgårdslandet - består mest av växter & ska bli riktigt spännande att upptäcka !


Ja, detta var min dag & några bilder över hur vi har det - mer kommer en annan dag - jag lovar !




☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆
" Det som solljus är för blommor, är leende till mänskligheten.
Dessa är små saker, så säkert, men utspridda längs livets väg,
är det goda de gör offartbart."
Joseph Addison
☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆☆:*´¨`*:.☆,¸.☆:*´¨`**:.☆ 



  Kramar till er alla - både nära & kära ♥

1 kommentar:

  1. Ett sånt helt fantastiskt underbart ställe du bor på <3 Aj löööv it!!!!!!

    SvaraRadera