Summa sidvisningar

tisdag 27 mars 2012

Vårväder , uppvaknande & några fynd !

Hejsan på er !

Ja, igår blev det inget bloggande - tyckte inte jag hade nåt att sätta på pränt & kände mig allmänt olustig ,var frusen & hade skallvärk *ogillar*
Men jag hoppas det "bara" var trötthet ,har verkligen ingen lust att bli sjuk ,C har åkt på nåt elände igen ,fryser,har ont i huvudet & matt i kroppen så han sover mest ,fast det är ifs bra om man kan sova bort det sjuka  *Krya på dig "gubben"*

Så härliga dagar det är nu ,senast i morse innan vi åkte till jobbet var det +4 c ,visst är det lite kyliga vindar ,men vad gör väl det när det går mot både ljusare & varmare tider *gillar*

När vi kommer hem efter jobbet har det blivit så att jag tagit ut Ester ,lr hon sätter sig vid dörren & låter sig snällt få på sig selen *mattes duktiga tjej*
Första gångerna & även de första veckorna har hon bara funnit sig i tillvaron & strosat runt lite ,ätit,pinkat & somnat om .
De sista dagarna & mest idag har jag sett att hon är mer vaken & alert ,hon var vaken säkert 3 tim & var igång både ute & inne .
Dessutom gillar hon verkligen att bli borstad & det är väl tur med den pälsen *ler*
Ute tog hon små skutt ,hon kollade i gräsmattan & hittade vid flera tillfällen kryp att äta upp ,även kommit underfund med att det går jättebra att kloa på träden ,även ta sats upp i träd - ca 2 m upp *Wow*

Så har hon legat i "dvala" förut så är hon på god väg att vakna nu *god morgon fröken ♥*
Hon har dessutom börjat rulla över så hon visar magen ibland när man ska klappa henne ♥
Tror oxå att Linus håller på att gräva ner stridsmorrhåren *Mjauu* han har nosat på henne flera gånger & inte fräst åt henne på flera dagar - det gillar vi !

Innan vi åkte hem fr stan så blev det några inköp & utan att säga för mycket kan jag nästan lova att h*n som ska få det kommer bli glad *Hi hi* nu säger jag inget mer - då försäger jag mig !

C hade ingen aptit så jag gjorde stuvade makaroner & stekte köttbullar - bara jag & J som gillar det !

Nu blr det "bara vara",njuta & hushålla med resursena - det blir tv & sen tidigt i säng - igen !







Passar på att gratulera min älskade farmor som skulle ha fyllt år idag - älskar dig & saknar dig farmor ♥



•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•¸.•*´¨`*•.¸¸.*•.¸¸.•*´¨`*•¸.•*´¨`*•.


"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra." 

•*´¨`*••*´¨`*•.¸¸. •*´¨`*•¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*••*´

                                                          Kramar till den som vill ha ♥

1 kommentar:

  1. Så roligt att Ester är pigg o allert :-) samt att Linus insett att det bästa är att lära känna henne lite på närma håll :-) o upptäcka att hon inte är "så dum ändå"
    Jasså du har "hemliga" saker på gång du med :-) så hemligt så inte ens jag får veta ;)

    Ja du Mari vi är ALLA unika och det ska vi vara ;)
    hade ju varit hemskt om alla vore stöpta i samma form :)
    Självklart vill jag ha kramar det får man aldrig för många :) Kramar tbx <3

    SvaraRadera