Summa sidvisningar

onsdag 14 mars 2012

Lunchpromenad i solen,mycket nu & en fästing !

Hejsan !

Ja, igår var jag tröttare än tröttast & orkade inte ens tänka på att blogga ,var i säng vid 21:30 & somnade ganska så snabbt *gäspa*

På lunchen igår så tog jag en rask men avkopplande promenad - skönt att komma ut & dessutom passa på att få lite sol på sig ,gick bort till glassmagasinet - som inte hade öppnat *Hmm*
De höll på att renovera - men jag lovar att hålla utkik & hojtar när de öppnat *glassugen då*

Bytte några ord med min tandläkare som jag mötte ,även de hade lunch- trevlig personal på det där stället !

Efter jobbet var det fullt fart & lite till här hemma - dammsög & torkade golven i nya syrummet & började bära upp grejer ,men var all ork tog vägen vet jag inte - lusten att hålla på fanns, men inte orken ,hade ont i både kropp & knopp *ogillar*

I morse så var det då dags att göra tuppen sällskap igen & nu märks det verkligen att det går mot ljusare tider ,våren håller på att installera sig för fullt nu ,såg även när jag kom in i stan att det sopas grus/sand för fullt - läste någonstans att bara i Visby så var det 14 mil gator som skulle sopas - förstår att det tar tid .
Det var soligt även idag - bara såå kalla vindar *Brr*

Innan jag åkte hem så möttes jag & C upp för att kolla gardiner på Jysk till mitt syrum,dessa blev det "länk"
Väl hemma så blev det lite gos med katterna innan jag med J:s hjälp fick upp resten av möblerna & alla tyger till mig . * Tack än en gång J*

Våren märks även på andra sätt - På Linslus som är vit syns fästingar bra vet jag & vad tror ni jag hittade på hans nacke ? jo , en fästing & snabbt som attan åkte den ner i toan *ha ha*

Än en gång så är jag lika slut i både kropp & knopp ,så nu blir det någon bild & sen så ska jag lägga mig i soffan & gosa med Ester ♥


Sommarlängtan !



Fånga dina tankar & gör något med dem !

Kramar till er alla ♥



2 kommentarer:

  1. Å glassmagasinet :-)) dit måste vi gå många gånger :-)
    Snygga gardiner ,ska bli roligt att se ditt syrum när det är klart :)

    Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider och lägger mörkret bakom oss :) Jag gillar inte den mörka tiden som höst o vinter är.

    Kramar on <3

    SvaraRadera
  2. Det absolut värsta med vår och sommar är dessa förbaskade fästingar! Oh, vad jag tycker illa om dem...
    Men i övrigt njuter jag av att det äntligen har blivit ljusare och varmare ute. Å även här i Uppsala sopas gatorna fria från sand nu... DET är ett härligt vårtecken!
    Kramen

    SvaraRadera